Táto národná asociácia závodného jazdenia bola založená v roku 1948. Zúčastňovali sa v nej tí najlepší pretekári so svojimi starostlivo udržiavanými športovými automobilmi. Jedná sa o americký šport a Amerike aj zostáva verný. Pri každom oficiálnom štarte Nascar sa jazdí po špeciálnych pretekárskych dráhach, v štátoch USA. Myslím že skoro každý štát v USA má takúto špeciálnu arénu, ktorá slúži na obľúbený tradíciu, športové závodenie Nascar.
Jazdí sa v aréne, v kruhu. Kto ako prvý obehne určitý počet kôl, vyhráva a berie si body do ďalšieho kola. Ďalšie kolo sa jazdí v iným štáte USA, v inej aréne. Tieto arény sa od seba odlišujú určitou náročnosťou, ktorá sa odvádza od jej tvaru a teda množstva zatáčok. Aréna, ktorá má najviac zákrut býva pochopiteľne najťažšia, preto sa v nej jazdí i v menšej rýchlosti. Pretože jazdiť v plnej rýchlosti v zatáčkach, by bola samovražda. Vzrušujúceho zážitku a plnej rýchlosti sa však dočkáme v aréne, ktorá nemá prudké zatáčky. V takomto kruhu sa jazdí v plnej rýchlosti, pretože to je možné a pre výhru dokonca dôležité.
V takejto aréne budeme svedkami poriadnej rýchlosti, pretože víťazom je ten, kto prebehne arénu ako prvý. Do víťazstva závodníci dávajú maximum a niekedy podcenia bezpečnosť. Už sme mali možnosť vidieť záznamy, kedy stačí menší omyl a na dráhe sa stane hrôzostrašne pôsobiaca autonehoda. Takáto dráha bez prudkých zákrut dopraje plnú rýchlosť a práve to je zasa jej mínus, pretože ju pretekári niekedy podcenia a v plnej rýchlosti stačí spraviť malý omyl a následky sú fatálne.
Takýto typ závodenia však vznikol skôr, ešte pred druhou svetovou vojnou. V roku 1948 sa už jednalo o oficiálnu súťaž. Predtým sa však takéto, ešte neoficiálne, zato pamätné závody usporiadali na pláži v Daytone. Fanúšikovia Nascaru názov Daytona vyslovujú s úctou dodnes a pre Nascar má historickú hodnotu.